24.11.2021 01:47 - Как щамът Делта унищожи конкурентите и себе си в Япония?

Последна промяна: 24.11.2021 07:36

Как човешкият организъм е на път да се справи самичък за сметка на милиардите средства и десетките лаборатории срещу настоящата пандемия и да им докаже, че е най-съвършенната и съвременната фармацевтична лаборатория в света. Тук ще коментираме как причинителят на настоящата пандемия COVID-19 изчезна в Япония със 125,8 милиона жители(2020 г.). Петата и най-тежка вълна на пандемията, причинена от силно заразния вариант Делта, внезапно приключи. Според групата изследователи, патогенът се е "самоунищожил" в резултат на провокирана фатална мутация.
Защо ли близо месец, никой не коментира този факт?

Преди три месеца, в пика на разпространението на щама Делта, в Япония бяха открити около 26 хиляди заразени на ден. Сега са по-малко от 200 за ден, като на 22.11.2021 г. бяха само 44 заболели от COVID-19 с два смъртни случая ( за последната седмица са средно по 3 на ден). Смъртността като цяло клони към нула. Националният институт по генетика и университетът Ниигата, оглавявани от професор Ицуро Иноуе, смятат, че всичко това се дължи на генетичните промени на коронавируса.

Визуализирайки различни варианти на SARS-CoV-2 на диаграма, учените откриха, че алфа версията, която доминира четвъртата вълна на COVID-19 в Япония от март до юни 2021 г. , е генетично много разнообразна: тя се състои от пет основни групи с много разклонени мутации. Предполагаше се, че по-инфекциозният и агресивен щам Делта ще бъде още по-разнообразен. Но, колкото и да е странно, те откриха обратното: отначало мутациите се натрупваха бързо, а след това внезапно спряха.

Значителна част от промените са настъпили в областта A394V на неструктурния протеин nsp14, който е отговорен за коригиране на грешките, възникващи при репликация. Според изследователите в един момент вирусът, опитвайки се да коригира грешки, просто е загубил способността си да се размножава.

„Просто бяхме шокирани“, призна професор Иноуе в интервю за The Japan Times. Изглежда, че с натрупването на мутации вирусът се е повредил и е загубил способността си да се самокопира."

Фактът, че протеинът nsp14 е изключително важен за защитата на нуклеиновите киселини, посочи професор Такеши Урано от Медицинския факултет на Университета Симане.

"Nsp14 работи с други вирусни протеини", уточни ученият. -  "Проучванията показват, че вирус с увреден nsp14 се възпроизвежда значително по-зле. Това може да е един от факторите за бързото намаляване на заболеваемостта."

Това се е случвало в миналото. И така, през 2003 г. огнището на тежък остър респираторен синдром ТОРС внезапно изчезна.

Лабораторните експерименти потвърдиха, че мутациите в протеина nsp14 спират репликацията на вируса. В Япония всички ограничения бяха премахнати, но заболеваемостта и до днес не се е увеличила.

Щамът Делта унищожи конкурентите и себе си

Професор Иноуе смята, че тук са съвпаднали няколко фактора.

Първо, масова ваксинация (повече от 75 процента от населението са били напълно ваксинирани) и строгата превенция.

Второ, Япония имаше късмет, че щамът Делта беше заменил всички други варианти към края на август 2021 г. Еволюцията на вируса беше ограничена само до една линия, която в крайна сметка се изроди.

Следователно в България, където доминира Делта, за разлика например от Индия или Индонезия, където «сега са на мода» и алфа, и делта, при подходящо ниво на превенция и ваксинация, има всички шансове да се повтори „японското чудо“.

Има обаче още едно «но». Същите учени от Националния институт по генетика и университета Ниигата откриха, че азиатците имат защитен ензим APOBEC3A, който атакува РНК вирусите, включително SARS-CoV-2. При европейците и африканците този ензим липсва. Колко важно е това и как APOBEC3A взаимодейства с протеина nsp14 все още не е напълно разбрано - проучването все още не е завършено. Поне в Южна Корея, която е генетично близка до Япония, пандемията продължава.

А професор Тестуо Фукава от Института за социално осигуряване на бъдещето в Токио смята, че ситуацията с COVID-19 се влошава от наднорменото тегло. В Япония само 3,6% от населението е със затлъстяване, което е едно от най-ниските нива в света.

"И нашата смъртност е наистина ниска", каза Фукава в интервю за Би Би Си. "Затлъстяването е рисков фактор за COVID-19, но все още не е най-важният."

„Досега се справяме добре, защото имаме само щама Делта в Япония. Други възможности се промъкнаха, но щамът Делта ги е задържал и ограничил. Сега се откри място за появата на нови щамове. Ваксините сами по себе си не могат да решат проблема. Нуждаем се от пълен имиграционен контрол, тъй като не знаем какво ще дойде от други страни“, подчертава Ицуро Иноуе.

Лични разсъждения:

Човешкият организъм е едно от най-съвършените същества на планетата Земя. Той е в състояние самичък да се справя в определени критични ситуации и да излиза победител в дадени моменти.

Както населяващите го микроорганизми развиват изкуствен интелект за да продължават живота, така и той е в състояние да се опитва да се справи с всяка възникнала за него опасност.

Спомням си изказванията на проф. М. Шрайбман (Израел), който докладва случаи, когато при изследване на болни от рак пациенти при мъже е подавал определени честоти за наличие на женски полови органи и обратно при жените. Тези изследвания попадали в норма, когато пациентите се излекували. Организмът ни по този начин се стреми да излъже причинителя на онкологичното заболяване, че е попаднал в друг организъм и той-причинителят „изпадайки в шок“ спира за определен период от време размножаването си. Точно в този момент нашите „килъри“ го атакуват и убиват раковите клетки, което е спомогнало за излекуването на много пациенти. Много от нашите учени ще се изсмеят на този факт, но за съжаление ИСТИНАТА си е истина, но кога ли ще ни уврят главите, за да я възприемем.

Ако перифразираме едно известно изречение, можем да дадем определение за развитието на днешната официална медицина. „Всичко, което не се явява таблетка или инжекция, е недоказуемо и следователно ненаучно.“ Аз лично не съм съгласен с това и не желая да го приема, защото не е истина, защото целта на здравеопазването е една – подобряване и грижа за здравето на хората.

Настоящата пандемия ни доказа, че е крайно време да помогнем на организма ни да се справи с определен външен причинител, но по какъв ли начин ?

Такива експерименти са прававени, дори и у нас. Отговорът на този въпрос, може би се крие в елементарните ни познания по физика, а именно, че материята съществува основно в две форми – вещева и полева, като петото състояние на веществата (Бозе-Айнщайн кондензацията) доказва, че граница между двете форми липсва!

Защо ли се отхвърля възможността за профилактика, диагностициране, превенция и лечение на хората и чрез полевата форма на материята, която се е доказала през хилядолетията до сега?

Дали няма да се окаже пророчески надписа вдясно до входа на Хеопсовата пирамида от преди 4600 години, който предупреждава: „Хората ще загинат от неумението си да използват силите на природата и от непознаване на истинския свят.”?

Бих допълнил само и „нежеланието“ на хората!

Вълнообразно

1. mastino - mastino до всички читатели !
25.11.2021 17:16
Появиха се ваксините и част от човечеството "се зарадва".
Но сега вече е ясно, че ваксините са може би добро решение на проблема, но не и окончателното.
Имаме още куп неща за осмисляне, осъзнаване и работа, работа...
И само основното, което ни липсва, е знание, прожектор, който свети в бъдещето и може би ще ни покаже очертанията на това бъдеще. И японското изявление, макар че все още не е пълноценна научна работа е един от положителните лъчи, светещи през мрака. Този извървян от тях вече път определено трябва да се проучи и като резултат да се очертае поне някаква карта на бъдещето.
Все още не е окончателно решение на проблема, но е може би само ръчно нарисувана брегова линия към която се стремим, когато бедстваме в океана - и все пак е по-добре от нищо!
Кога ли, учените по света ще осъзнаят и може би ще проумеят, че следва да се работи и с вълновата форма на материята???
2. krumbelosvet - С вълновата форма се работи отдавна.
29.11.2021 10:11
На мене преди 40 години и до днес ми излекуваха остри болки в коланото с електромагнитно облъчване. 12-ина кабини за такова облъчвани имаше в болницата на заводите в Сопот.
И раково болните ги облъчват, уви, със спорен успех. А слънчевите бани лете спасяваха децата ни от зимните грипове.
3. mastino - До krumbelosvet
29.11.2021 15:21
Явно имате предвид физиотерапевтичните процедури. В горното изложение, имам в предвид вълновата форма относно диагностика, профилактика и лечение на пациентите, но съвременно - по подобие на китайската народна медицина.
Защото споменахте гр. Сопот и вероятно цитирате ВМЗ - Сопот.
Би ми било интересно да спомете нещо за секретните опити в специализираната лаборатория, в която наши истински учени провеждаха уникални изследвания, като изследваха кръвта и организмите на костенурките, орлите и прасетата.
За съжаление, някои наши велики доктори се облагодетелстваха (без да имат каквото и да е участие в разработките), като продадоха уникалните разработки (една от които е потискане имунната система с цел приемане от организма на чуждия имплантиран орган) на други държави (Германия и Гърция) и се облагодетелстваха единствено и само лично.
4. krumbelosvet - Нищо не знам
29.11.2021 18:27
за такава лаборатория. Тя няма работа в завода. В който всъщност нямаше кой-знай какви секрети.
5. mastino - До krumbelosvet
29.11.2021 23:31
Съжалявам, Ангел Писков и Илия Гунчев не са между живите, за да Ви отговорят на тези въпроси. Частично бяха запознати Д. Ш-в и И. М-в, а новите И. Ст-в и др. не знаят наистина нищо.
Относно секретите, които през 1993 г. предадоха във ВМЗ- Сопот лично на Уилям Монтгомъри с боекомплектите и документацията. Освен това може би е имало и доста други до преди 6-7 години, докато не се случи нещо с тях.

Прочетен: 351957